Uitfaseren EH1: eHerkenningsmiddel upgraden

Je bent hier:

Heeft u al eHerkenning van We-ID en wilt u een wijziging doorvoeren of een eHerkenningsmiddel upgraden? Dan kunt u dit heel eenvoudig zelf regelen via de We-ID Beheermodule. 

Hoe werkt upgraden?

U kunt als beheerder met ten minste betrouwbaarheidsniveau 2+ en een enkelvoudige beheermodule*, gemakkelijk de eHerkenningsmiddelen van uw collega´s upgraden in de We-ID Beheermodule of, als u geen gebruikt maakt van de We-ID Beheermodule, via onderstaande stappen. (let op: u kunt alleen hetzelfde niveau of lager aanvragen als uw eigen middel).

*Enkelvoudige Beheermodule
In de enkelvoudige Beheermodule (met maximaal 1 ingeschreven KvK) kunt u (met een beheerdersaccount, op minimaal niveau EH3, online de aanvragen indienen voor het gewenste betrouwbaarheidsniveau i.c.m. de juiste machtiging(en).

*Meervoudige Beheermodule
Als u in bezit bent van een meervoudige Beheermodule (met meerdere KvK´s) dan kunt u via onderstaande button direct naar de pagina met meer uitleg over het aanvragen van de upgrade. Klik op de tab links ‘Meerdere bedrijven of vestigingen”, download het formulier en volg de stappen.

Houd er rekening mee dat tijdens het upgraden van een eHerkenningsmiddel naar een hoger niveau aanvullende controles uitgevoerd moeten worden. Deze worden uitgevoerd om uw identiteit en uw handelingsbevoegdheid vast te stellen. Dit kan meer tijd in beslag nemen, start dus op tijd met uw aanvraag. Als u geen toegang heeft tot de Beheermodule, dan kunt u uw eHerkenningsmiddel upgraden door onderstaande stappen te volgen.

Upgraden zonder We-ID Beheermodule

Als u geen toegang heeft tot de Beheermodule, dan kunt u uw eHerkenningsmiddel upgraden door onderstaande stappen te volgen:

  • Bepaal welk niveau eHerkenning uw organisatie nodig heeft. Volg het reguliere proces voor het aanvragen van eHerkenningsmiddel(en);
  • Belangrijk: Wij raden aan dat u uw bedrijf zonder een vestigingsnummer registreert. Veel dienstverleners waar u kunt inloggen met eHerkenning accepteren alleen eHerkenningsmiddelen zonder vestigingsnummer. Voorbeelden hiervan zijn: UWV en Belastingdienst.
  • Daarnaast is het belangrijk dat met de registratie van de upgrade, de gegevens van uw oude eHerkenningsmiddel overeenkomen met de nieuwe registratie. Denk hierbij aan uw e-mailadres en mobiel telefoonnummer. 
  • Als u bovenstaande stappen heeft doorlopen en alle gegevens juist zijn ingevuld kunt u het contract uitprinten, (laten) ondertekenen en als laatste bovenaan de 1e pagina “upgrade” opschrijven (zodat wij weten dat het een upgrade van een huidig middel betreft). Deze gegevens ontvangen wij graag per post op het volgende adres: We-ID, Postbus 18, 8200AA Lelystad

Na de controle van de documenten worden de activatiebrieven verstuurd naar de aanvragers. Deze activatiebrief bevat een instructie en activatiecode om het eHerkenningsmiddel te activeren.

Begin direct met upgraden

U kunt uw middel ook upgraden naar een lager betrouwbaarheidsniveau, wij raden u echter wel aan te upgraden naar EH3 omdat dit de nieuwe norm wordt voor eHerkenning.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met onze eHerkenning klantenservice. Dit kan telefonisch op telefoonnummer +31 (0)85-023 93 30 of via e-mail: eh-support@we-id.nl