eHerkenning wijzigingspagina

Heeft u al een We-ID eHerkenningsmiddel en beschikt u niet over de We-ID Beheermodule? Dan kunt u uw wijzigingen doorgeven via onderstaande mutatieformulieren. Beschikt u wel over de We-ID Beheermodule, dan kunt u hieronder inloggen. 

Extra beheerder of gebruiker aanmelden

Voor een geregistreerd bedrijf een extra beheerder aanmelden

Kies het EH2 formulier om wijzigingen door te voeren voor uw EH2 middel. Wijzigingen vanaf EH2+ kunnen online worden gedaan in de We-ID Beheermodule.

Gegevens wijzigen van een beheerder EH2+/EH3

Wijzigingen voor deze eHerkenning niveau’s kunt u doen in de We-ID Beheermodule:

Heeft u geen toegang tot de Beheermodule, of bent u de enige beheerder binnen uw organisatie en wilt u uw eigen gegevens wijzigen? Neem dan contact met ons op.

Voor een geregistreerd bedrijf een extra gebruiker aanmelden

Kies het EH2 formulier om wijzigingen door te voeren voor uw EH2 middel. Wijzigingen vanaf EH2+ kunnen online worden gedaan in de We-ID Beheermodule.

Gegevens wijzigen van een gebruiker EH2+/EH3

Wijzigingen voor deze eHerkenning niveau’s kunt u doen in de We-ID Beheermodule:

Heeft u geen toegang tot de Beheermodule, of bent u de enige beheerder binnen uw organisatie en wilt u uw eigen gegevens wijzigen? Neem dan contact met ons op.

Gegevens wijzigen

Gegevens wijzigen van een beheerder EH2

Kies het juiste formulier op basis van het huidige eHerkenning betrouwbaarheidsniveau van uw bedrijf:

Gegevens wijzigen van een beheerder EH2+/EH3

Wijzigingen voor deze eHerkenning niveau’s kunt u doen in de We-ID Beheermodule:

Heeft u geen toegang tot de Beheermodule, of bent u de enige beheerder binnen uw organisatie en wilt u uw eigen gegevens wijzigen? Neem dan contact met ons op.

Gegevens wijzigen van een gebruiker EH2

Kies het juiste formulier op basis van het huidige eHerkenning betrouwbaarheidsniveau van uw bedrijf:

Gegevens wijzigen van een gebruiker EH2+/EH3

Wijzigingen voor deze eHerkenning niveau’s kunt u doen in de We-ID Beheermodule:

Heeft u geen toegang tot de Beheermodule, of bent u de enige beheerder binnen uw organisatie en wilt u uw eigen gegevens wijzigen? Neem dan contact met ons op.

Koppel uw BSN nummer aan uw eHerkenningsmiddel

Het BSN-nummer van de eigenaar van de eenmanszaak moet aan een eHerkenningsmiddel gekoppeld zijn, omdat dit een vereiste is van UWV, de Douane en de Belastingdienst.

Machtigingen wijzigen

Machtigingen wijzigen van een beheerder

Kies het juiste formulier op basis van het huidige eHerkenning betrouwbaarheidsniveau van uw bedrijf. Vanaf EH2+ kunt u de machtigingen beheren in de We-ID beheermodule.

Machtigingen wijzigen van een gebruiker

Kies het juiste formulier op basis van het huidige eHerkenning betrouwbaarheidsniveau van uw bedrijf. Vanaf EH2+ kunt u de machtigingen beheren in de We-ID beheermodule.

Ketenmachtiging intrekken

Heeft u geen We-ID Beheermodule maar wilt u toch een ketenmachtiging intrekken/wijzigen, dan kunt u onderstaand formulier gebruiken.

Beëindig eHerkenningsmiddel

eHerkenningsmiddel beëindingen van een beheerder

Kies het juiste formulier op basis van het huidige eHerkenning betrouwbaarheidsniveau van uw bedrijf:

eHerkenningsmiddel beëindingen van een gebruiker

Kies het juiste formulier op basis van het huidige eHerkenning betrouwbaarheidsniveau van uw bedrijf:

Let op: Via dit formulier zegt u alle eHerkenningsmiddelen op het geregistreerde KvK nummer volledig op. 

Als u de overeenkomst beëindigd op bedrijf, worden alle eHerkenningsmiddelen die op het bedrijf (Kamer van Koophandelsnummer) staan geregistreerd beëindigd. Beeindigd u de overeenkomst op een persoon, dan worden alleen de eHerkenningsmiddelen die op deze persoon staan geregistreerd verwijderd.

Kies voor opties in het volgende tabblad om de overeenkomst te beëindigen van het volledige bedrijf.

Aanvraag nieuwe OTP responder

Voor een geregistreerd bedrijf een nieuwe OTP responder aanvragen

Kies het juiste formulier op basis van het huidige eHerkenning betrouwbaarheidsniveau van uw bedrijf:

Overstappen van een SMS-tancode naar een OTP responder

Kies het juiste formulier op basis van het huidige eHerkenning betrouwbaarheidsniveau van uw bedrijf:

Account upgraden

Direct upgraden

Bepaal naar welk niveau u wilt upgraden en volg het reguliere proces voor het aanvragen van eHerkenningsmiddel(en). Voor meer informatie kunt u links de tab met uitleg openen: Hoe werkt upgraden?

Wat moet u doen, waar moet u op letten?

  1. Bepaal naar welk niveau u wilt upgraden en volg het reguliere proces voor het aanvragen van eHerkenningsmiddel(en);
  2. Let er bij uw aanvraag op dat u de bedrijfsgegevens invult zoals u wilt dat we uw bedrijf bij eHerkenning gaan registreren. Denk hierbij aan:
    – KvK nummer en eventueel het vestigingsnummer. Houd er rekening mee dat als u uw bedrijf registreert met een vestigingsnummer u bij sommige (overheids)instellingen niet kunt inloggen. Wilt u bijvoorbeeld inloggen bij het UWV werkgeversportaal dan kan dat alleen als u registreert zonder vestigingsnummer.
  3. Let er bij uw aanvraag op dat de NAW gegevens, e-mailadressen en eventueel mobiele telefoonnummer exact overeenkomen met uw huidige registratie.
  4. Print het contract uit, onderteken het contract en schrijf bovenaan op de 1e pagina “upgrade, zodat wij weten dat het een upgrade betreft van uw huidige We-ID eHerkenningsmiddel(en). Stuur het contract en aanvullende gegevens per post naar ons toe op onderstaand adres:We-ID eHerkenning
    Postbus 18
    8200 AA Lelystad
  5. Na controle en verwerking van uw aanvraag wordt/ worden de activatiecode(s) verzonden, waarmee de opgegeven beheerder(s)/ gebruiker(s) online hun persoonlijke We-ID eHerkenningsmiddel kunnen activeren voor het nieuwe niveau.

Uitbreiding of wijziging Beheermodule

Uitbreiding of wijzigingen voor een Beheermodule met één bedrijf/vestiging (één KvK nummer) 

Bent u beheerder en bent u gemachtigd door uw wettelijke vertegenwoordiger om zelfstandig uitbreidingen en mutaties door te voeren, dan mag u de aanvraag zelf ondertekenen. Bent u niet gemachtigd, dan dient de wettelijk vertegenwoordiger de contracten te ondertekenen. Lees de instructies goed door voordat u met het Excel-formulier aan de slag gaat.

Vul het formulier volledig in en volg de instructies voor het ondertekenen. Stuur het formulier ondertekend per post op met de daarbij gevraagde aanvullende documenten naar:

We-ID
8200AA
Postbus 18  Lelystad

Uitbreiding of wijzigingen voor Beheermodule met meerdere bedrijven / vestigingen (KvK nummers)

Bent u beheerder en bent u gemachtigd door uw wettelijke vertegenwoordiger om zelfstandig uitbreidingen en mutaties door te voeren, dan mag u de aanvraag zelf ondertekenen. Bent u niet gemachtigd, dan dient de wettelijk vertegenwoordiger de contracten te ondertekenen. Lees de instructies goed door voordat u met het Excel-formulier aan de slag gaat.

Vul het formulier volledig in en volg de instructies voor het ondertekenen. Stuur het formulier ondertekend per post op met de daarbij gevraagde aanvullende documenten naar:

We-ID
8200AA
Postbus 18  Lelystad

Wijzigen of aanpassen van bedrijfsgegevens

Gebruik één van deze formulieren om uw bedrijfsgegevens te wijzigen en/of kopie facturen op te vragen.

Doorlopende machtiging voor automatische incasso aanvragen of wijzigen bankrekeningnummer

Voor een geregistreerd bedrijf een doorlopende machtiging voor automatische incasso aanvragen of het wijzigen van een bankrekeningnummer.

Download hier het formulier dat u nodig heeft om een doorlopende machtiging voor automatische incasso aan te vragen of om een wijziging van uw bankrekeningnummer door te geven. Verstuur dit formulier, volledig ingevuld en ondertekend, per e-mail eh-support@we-id.nl.

Let op:

De bankrekeninghouder(s) is/zijn bevoegd dit formulier te ondertekenen.

Wat te doen bij wijziging van het KvK-nummer?

Als uw KVK-nummer is gewijzigd of gaat wijzigingen heeft dat gevolgen voor uw eHerkenningsmiddel. Het is niet mogelijk om een KVK-nummer te wijzigen voor eHerkenningsmiddelen. Voor het wijzigen van uw KvK-nummer, dient u uw oude eHerkenningsmiddel op te zeggen en een nieuw eHerkenningsmiddel aan te vragen. Lees hier welke stappen u dient te doorlopen om zo snel mogelijk weer in te kunnen loggen met eHerkenning. 

Aanvraag nieuwe activatiebrief en nieuw ondertekenblad gezamenlijke bevoegdheid

Voor een geregistreerd bedrijf en/of geregistreerd persoon een nieuwe activeringsbrief aanvragen, door verlies of verloop van activatiecode

LET OP: Voor het aanmelden van een nieuwe beheerder en/of gebruiker dient u het hiervoor bestemde formulier te gebruiken of in te loggen in de We-ID Beheermodule vanaf EH2+.

Kies het juiste formulier op basis van het huidige eHerkenning betrouwbaarheidsniveau van uw bedrijf:

Download hier het ondertekenblad voor gezamenlijke tekenbevoegdheid

Indien wettelijke vertegenwoordiger, niet zijnde beheerder, ondertekent en er is volgens de KvK sprake van ‘gezamenlijk bevoegdheid’ dan dienen alle bevoegde vertegenwoordigers te tekenen én dient een kopie van een geldig legitimatiebewijs, inclusief kopie van achterzijde, van alle bevoegde vertegenwoordigers te worden bijgevoegd.

Download het formulier dat u kunt gebruiken om de gezamenlijk bevoegden te laten ondertekenen. Verstuur dit formulier, volledig ingevuld en samen met het mutatieformulier, naar We-ID.