KvK-nummer wijzigen

Voor het aanpassen van een KvK-nummer dient u uw oude eHerkenningsmiddel op te zeggen en een nieuwe aan te vragen. Bekijk hier hoe u dit het snelst kunt regelen.

Wat te doen bij wijziging van het KvK -nummer?

Als uw KVK-nummer is gewijzigd of gaat wijzigingen heeft dat gevolgen voor uw eHerkenningsmiddel. Het is niet mogelijk om een KVK-nummer te wijzigen voor eHerkenningsmiddelen.

Oude eHerkenningsmiddel opzeggen, nieuwe aanvragen.

Het eHerkenningsmiddel is onlosmakelijk gekoppeld is aan een KVK-nummer. Voor het nieuwe KVK-nummer moeten alle controles opnieuw worden uitgevoerd. Het oude eHerkenningsmiddel dient u zelf op te zeggen. Wij raden aan om de nieuwe aanvraag en de opzegging tegelijk naar ons op te sturen. Wanneer wij deze aanvragen tegelijk binnen krijgen worden deze gelijktijdig verwerkt.

Stappenplan

Deel 1: Aanvragen nieuw eHerkenningsmiddel
  • Bepaal het betrouwbaarheidsniveau van uw nieuw eHerkenningsmiddel:
  • volg de stappen bij het invullen voor nieuwe eHerkenningsmiddel;
  • Print de benodigde documenten uit;
  • Laat de documenten ondertekenen door de juiste personen en voeg de bijlage toe;
Deel 2: Opzeggen oud eHerkenningsmiddel

Let op: Als u gebruik maakt van ketenmachtigingen voor uw klanten dan dient u eerst de stappen onder “ketenmachtigingen” uit te voeren;

  • Download hier het opzeggingsformulier voor het middel wat u op wilt zeggen en selecteer het niveau middel wat u op dit moment heeft;
  • Vul het formulier online in;
  • Print deze uit en laat deze ondertekenen door de wettelijk vertegenwoordiger(s);
  • Voeg de benodigde bijlage toe;

Deel 3: Versturen documenten

  • Verstuur alle documenten(voor het aanvragen nieuwe middel en opzeggen oude middel) in 1 envelop naar:

We-ID eHerkenning
Postbus 18
8200 AA Lelystad

  • Als de documenten tegelijk bij ons binnenkomen, koppelen wij uw KVK los van uw huidige eHerkenningsmiddel. Hierna versturen we de activatiebrief voor het nieuwe middel. Hierdoor kunt bij het aanmaken van het nieuwe account de oude inloggegevens weer opgeven en veranderen deze niet voor u.

Wat doet u met uw We-ID ketenmachtigingen?

Als u gebruik maakt van ketenmachtigingen i.c.m. uw oude KVK-nummer moeten deze worden opgezegd. Wij raden aan om eerst de nieuwe ketenmachtigingen aan te vragen bij uw klanten en daarna de oude op te zeggen. Dit doet u door de volgende stappen te doorlopen:

  • Vraag een nieuwe offerte aan op het nieuwe KVK nummer via “offerte aanvragen”;
  • Stuur deze ondertekend retour naar: “Sales@we-id.nl”;
  • Log in met het middel op uw nieuwe KVK-nummer;
  • Vraag de nieuwe ketenmachtigingen aan via de ketenmachtigingenbeheermodule met uw nieuwe account;
  • Als de nieuwe ketenmachtigingen geactiveerd zijn, kunt u inloggen met uw oude gegevens bij de ketenmachtigingenbeheermodule, en de oude contracten stopzetten. Door het stopzetten wordt de verlengingsfactuur niet verstuurd.;

NB: De ketenmachtigingen kunnen niet worden verrekend/gecrediteerd.