SubVice
“We hebben in al die jaren nog nooit meegemaakt dat de dienstverlening van We-ID offline was.”
SubVice kiest met eHerkenningsleverancier We-ID voor eenvoudig beheer ketenmachtigingen
Arjan Kroes
Subsidie-adviseur SubVice
De uitdaging
SubVice adviseert, ondersteunt en begeleidt kleine en grote bedrijven – van startup tot multinational – bij het aanvragen en benutten van subsidies. Het gaat dan met name om subsidies voor verduurzaming, innovatie, scholing en investeringstrajecten.
“We nemen de aanvraag niet alleen uit handen, maar ondersteunen ook bij het opstellen van rapportages ten behoeve van tussen- en eindverantwoording conform de geldende spelregels van de subsidieverstrekker”, vertelt adviseur Arjan Kroes. “Een subsidie wil je niet alleen toegekend krijgen maar vooral ook behouden. Daar komt veel kennis en kunde bij kijken.”
Subsidie aanvragen
Voor het aanvragen van subsidies heeft SubVice voorheen gebruikgemaakt van de eHerkenningsmiddelen (eH1 en eH2+) van verschillende erkende leveranciers. Dit om te voorkomen dat een storing bij een leverancier het aanvraagproces vertraagt. Met de komst van nieuwe procedures omtrent het indienen van aanvragen, is het voor SubVice handiger gebleken om samen te werken met één leverancier. “Dat scheelt veel gedoe, bijvoorbeeld bij ketenmachtigingen. Daarmee kan de klant SubVice machtigen om namens hem online zaken te regelen via onder andere eHerkenning. Met één leverancier kunnen we alle machtigingen vanuit één omgeving beheren.”
– Arjan Kroes, Subsidie-adviseur SubVice
De oplossing
Toen SubVice het besluit nam om de eHerkenningsmiddelen nog maar bij één leverancier af te nemen, viel de keuze al snel op We-ID.
“De uitgebreide functionaliteiten van de (ketenmachtigingen)beheermodule van We-ID zijn echt uitstekend”, zo licht Kroes de keuze toe. “We werken al jaren samen met We-ID en in die jaren hebben we nog nooit meegemaakt dat de dienstverlening offline was waardoor we niet via eHerkenning konden inloggen. De authenticatie via sms werkt altijd.”
Na ontvangst van de uitnodiging met instructies stuurt de klant de ondertekende machtiging (in contractvorm) en een kopie van het gevraagde identiteitsbewijs retour naar SubVice. “De kosten voor het aanmelden van de ketenmachtiging nemen wij voor rekening”, aldus Kroes.
– Arjan Kroes, Subsidie-adviseur SubVice