Machtiging verloopt

Uw machtiging gaat binnenkort verlopen, wij leggen u graag uit wat u kunt doen om deze machtiging te behouden.

Informatie voor u als gebruiker van We-ID eHerkenningsmiddelen.

U heeft van ons een een e-mail ontvangen waarin vermeld staat dat de geldigheid van één of meerdere machtigingen binnenkort gaat verlopen.

Voor het inloggen bij (overheids)dienstverleners maakt u gebruik van We-ID eHerkenning, waarbij voor u één of meerdere machtigingen tot online diensten zijn vastgelegd.

Machtigingen hebben een beperkte geldigheidsduur van maximaal 5 jaar. Uit onze administratie is gebleken dat de einddatum van de machtiging binnenkort verloopt. In de e-mail kunt u nalezen welke machtiging dit is en tot welke einddatum u hiervan gebruik kunt maken. Na het verstrijken van de einddatum wordt de machtiging automatisch beëindigd en heeft u geen toegang meer tot de dienst.

Verleng uw machtiging op tijd

Om toegang tot de dienst te kunnen blijven behouden, dient de bevoegde van uw organisatie (wettelijk vertegenwoordiger of beheerder) uw machtiging te verlengen. U dient de bevoegde hierop te attenderen.

Een beheerder vanaf het betrouwbaarheidsniveau EH2+ kan machtigingen toekennen en opnieuw aanzetten in de Beheermodule. Om de machtigingen weer aan te zetten moet de beheerder inloggen bij de Beheermodule.

  • Als u bent ingelogd kies dan links voor “gebruikers”.
  • Door achter de gebruiker op V te klikken opent u de detailinformatie.
  • Onderaan de pagina ziet u de knop “Voeg machtiging toe”, klik hier op.
  • U ziet nu een overzicht met de beschikbare machtigingen:
    • Wilt u de machtiging(en) beperken tot specifieke diensten, dan kan dat natuurlijk ook. Vink dan enkel de specifieke machtiging(en) aan.
    • Wilt u toegang (geven) tot alle diensten bij alle dienstverleners, kies dan voor “Algemene bevoegdheid niveau 3”.

Kijk voor meer instructies in de Beheermodule handleiding.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met onze eHerkenning klantenservice. Dit kan telefonisch op telefoonnummer +31 (0)85-023 93 30 of via e-mail: eh-support@we-id.nl