Veelgestelde vragen over de Rebranding

Connectis wordt We-ID, wat is de reden en wat betekent dit voor u als klant? 

Algemene vragen over de rebranding

De reden dat wij voor de nieuwe naam We-ID hebben gekozen voor de eHerkenningsmiddelen, is dat wij onze klanten beter willen bedienen met een eigen merk, eigen benadering en eigen website. 

We veranderen alleen onze naam en hoe we eruit zien. Uw eHerkenningsmiddel en de bijbehorende voorwaarden blijven dus gewoon hetzelfde. Ook onze tarieven veranderen door de naamswijziging niet. In de loop van februari 2020 zullen ook de inlogschermen meegaan in de styling zodat uiteindelijk de volledige nieuwe stijl overal is doorgevoerd en u de tijd heeft gehad om te wennen aan onze nieuwe stijl. 

U kunt uw eHerkenningsmiddel blijven gebruiken zoals u gewend bent. Waar u tot op heden inlogde met uw Connectis eHerkenningsmiddel, selecteert u binnenkort We-ID (voorheen Connectis) in het inlogscherm.

Nee, de voorwaarden blijven hetzelfde, u zult alleen een andere naam zien. U kunt de voorwaarden hier bekijken.

Connected Information systems is een handelsnaam van Connectis. Ook door de overname door Signicat zal deze handelsnaam gebruikt blijven voor eHerkenningsmiddelen.

Weinig, het enige dat in de loop van de tijd zal veranderen, is de benaming op de contactformulieren. Ook zult u e-mails ontvangen van e-mailadressen eindigend op @we-id.nl.
Wij zullen het logo gebruiken waarin u ´voorheen Connectis´ ziet staan.

 

 

Het telefoonnummer blijft ongewijzigd. Binnenkort zullen wij telefonisch communiceren met beide namen: Connectis, We-ID.

De adresgegevens blijven ook ongewijzigd.

Op deze manier weet u zeker dat u nog steeds met ons zaken doet tot de volledige overgang heeft plaatsgevonden.

Vragen over uw huidige eHerkenningsmiddel

Er zal niets wijzigen aan uw huidige Connectis account. Het enige wat u zult zien, zijn inlogschermen en portalen in de nieuwe stijl met de nieuwe naam We-ID. U kunt uw eHerkenningsmiddel te allen tijde blijven gebruiken en uw inloggegevens blijven ongewijzigd.

U kunt overal blijven inloggen waar u voorheen ook heeft kunnen inloggen. Dit betekend dat u zowel in uw account als bij de dienstverleners kunt blijven inloggen.

Het enige dat verandert is de keuze die u krijgt tijdens het inloggen. U kiest straks: We-ID (voorheen Connectis).
Wij blijven ´voorheen Connectis´ voorlopig communiceren op alle inlogschermen. Zodat u zeker weet dat u nog steeds met ons zaken doet. 

Dat klopt, door de overgang naar We-ID zijn opgeslagen items in de browser niet meer standaard ingesteld. U kunt deze opnieuw toevoegen door opnieuw uw gebruikersnaam en wachtwoord op te slaan tijdens het inloggen. Mocht u niet meer weten wat uw gebruikersnaam en/of wachtwoord is, dan kunt u deze hier opnieuw opvragen.

U kunt via de website uw account upgraden naar een hoger betrouwbaarheidsniveau. U zult tijdelijk nog in het oude aanvraagproces van Connectis meegaan zodat u niet in verwarring raakt.
Uw account zal uiteindelijk veranderd worden van Connectis naar We-ID. U hoeft hiervoor verder niets te doen.

Bekijk de instructies voor het upgraden van uw account op onze mutatiepagina.

U kunt uw huidige eHerkenningsmiddel opzeggen via de reguliere opzegprocedure. Download hiervoor het opzegformulier die u kunt vinden op onze mutatiepagina.

Hoe zit het met mijn huidige eHerkenningsaanvraag?

Als u de online EH3 aanvraag nog niet volledig heeft afgerond, dan kunt u de link die u in de mail van ons heeft ontvangen gewoon blijven gebruiken. De aanvraag zal de komende maand nog in de Connectis stijl worden aangeboden, daarna blijft de aanvraag hetzelfde maar zal de naam in de aanvraag en de stijl van de aanvraag veranderen. U kunt de aanvraag naar hetzelfde adres sturen, deze is ongewijzigd.

Als u de aanvraag en alle aanvullende documenten al aan ons geretourneerd heeft dan zult u van ons een We-ID eHerkenningsmiddel ontvangen. Alle communicatie met betrekking tot uw aanvraag zullen we vanuit We-ID met u voeren.

Als u de aanvraag nog niet volledig heeft afgerond, kunt u de aanvraag met de huidige formulieren nog steeds doorzetten. De aanvraag zal de komende maand nog in de Connectis stijl worden aangeboden, daarna blijft de aanvraag hetzelfde maar zal de naam in de aanvraag en de stijl van de aanvraag veranderen.

Stuur de formulieren met de gevraagde documenten per post (zoals aangegeven op het formulier) naar ons toe. U kunt de aanvraag naar hetzelfde adres sturen, deze is ongewijzigd. Als u de aanvraag en alle aanvullende documenten al aan ons geretourneerd heeft dan zult u van ons een We-ID Beheermodule ontvangen. Alle communicatie met betrekking tot uw aanvraag zullen we vanuit We-ID met u voeren.

Zodra uw registratieformulier door ons is ontvangen, wordt uw aanvraag doorgaans binnen een week verwerkt. Wanneer het echter nodig is om sneller over een We-ID eHerkenningsmiddel te beschikken, kunt u gebruik maken van onze spoedprocedure.

Het is altijd van belang dat alle gegevens correct en compleet worden ingevuld en alle benodigde documenten worden meegezonden om de aanvraag snel te kunnen afhandelen. Indien de aanvraag niet compleet is, zal de doorlooptijd van uw registratie langer duren.

U kunt via de website uw account upgraden naar een hoger betrouwbaarheidsniveau. U zult tijdelijk nog in het oude aanvraagproces van Connectis meegaan zodat u niet in verwarring raakt.
Uw account zal uiteindelijk verandert worden van Connectis naar We-ID. U hoeft hiervoor verder niets te doen.

Bekijk de instructies voor het upgraden van uw account op onze mutatiepagina.

De adresgegevens voor de eHerkenningsmiddelen blijft ongewijzigd. U kunt hetzelfde adres blijven gebruiken. U kunt de ingevulde aanvraag of wijziging van uw eHerkenningsmiddel opsturen naar:

We-ID eHerkenning
Postbus 18
8200 AA Lelystad

Facturatie

Nee, de tarieven blijven ongewijzigd. Voor een volledig overzicht van alle tarieven kunt u de We-ID tarievenpagina bekijken.

Er zal niets wijzigen aan de inhoud van de facturen. Het enige dat zal wijzigen is het logo op de facturen. We-ID factureert vanuit Connected Information Systems. Dit blijft ongewijzigd,

Nee, u zult straks alleen facturen ontvangen van We-ID. Er zal niets wijzigen aan de inhoud van de facturen. Het enige dat zal wijzigen is het logo op de facturen. We-ID factureert vanuit Connected Information Systems. Dit blijft ongewijzigd.

Extra vragen

U kunt overal blijven inloggen waar u voorheen ook heeft kunnen inloggen. Dit betekent dat u zowel in uw account als bij de dienstverleners kunt blijven inloggen.

Het enige dat verandert is de keuze die u krijgt tijdens het inloggen. U kiest straks: We-ID (voorheen Connectis).
Wij blijven ´voorheen Connectis´ voorlopig communiceren op alle inlogschermen. Zodat u zeker weet dat u nog steeds met ons zaken doet. 

Voor u of uw bedrijf is/zijn Connectis eHerkenningsmiddel(en) geregistreerd. Met deze Connectis eHerkenningsmiddelen kunt u inloggen namens uw bedrijf bij (overheids)diensten. 

Het inloggen zal hetzelfde blijven. Bij het inloggen selecteert u straks alleen: We-ID (voorheen Connectis)

Het is niet mogelijk om het geregistreerde e-mailadres te wijzigen in een e-mailadres van iemand anders. U kunt het huidige eHerkenningsmiddel laten verlopen (u hoeft hiervoor niets te doen) en een nieuw eHerkenningsmiddel aanvragen voor de andere persoon.

Wilt u uw eigen e-mailadres wijzigen dan kunt u dit doen door in te loggen op de profielpagina. Houd u er rekening mee dat uw profielpagina straks ook in de We-ID stijl wordt weergegeven.

Staat uw vraag er niet tussen? Of heeft u een vraag over de reguliere processen van We-ID eHerkenning?

Bekijk onze veelgestelde vragenpagina over eHerkenning of neem contact op met onze eHerkenning klantenservice via het contactformulier of telefonisch van maandag tot vrijdag van 9:00 tot 16:30 uur op telefoonnummer +31 (0)85-023 93 30.