22-03-2021

TVL aanvraag 2021: Betrouwbaarheidsniveau wordt EH3

Vanaf 12 april kunt u uw TVL aanvraag 2021 alleen nog doen met betrouwbaarheidsniveau EH3

De eerder aangekondigde regeling: “Tegemoetkoming Ondernemers Getroffen Sectoren COVID-19 (TOGS)” is al enige tijd geopend. Voorheen kon er worden ingelogd met een eHerkenningsmiddel op betrouwbaarheidsniveau 1 (EH1). Vanaf 12 april 2021 is het niet meer mogelijk om met dit middel bij het RVO in te loggen voor de TVL aanvraag. Het betrouwbaarheidsniveau dat wordt gevraagd gaat vanaf deze datum omhoog naar EH3. Dit geldt ook voor TVL Q1 2021.

Voor TVL juni-september 2020 en TVL Q4 2020 blijft het tot 1 juli 2021 wel mogelijk om in te loggen met eH1, eH2 of eH2+. U kunt met deze niveaus uw aanvraag inzien en reageren op het vaststellingsverzoek. Vanaf 1 juli 2021 heeft u ook voor deze periodes EH3 nodig.

Ondernemers kunnen een tegemoetkoming (TVL) aanvragen met een EH3-middel

Aanvragen voor de TVL kunnen door ondernemers worden ingediend via de website van RVO. Vanaf 12 april kunnen de aanvragen alleen nog worden ingediend met een EH3 middel. 
Als u voor TVL Q1 2021 EH3 nodig heeft, moet u dit op tijd regelen. U kunt TVL Q1 2021 tot 18 mei 2021 17:00 uur aanvragen.

Wat betekent dit voor u? 

  • Ik ben op dit moment in het bezit van een EH1, EH2 of EH2+ middel

U heeft vanaf 12 april eH3 nodig om TVL aan te vragen en uw aanvraag te beheren. Als u eerder TVL heeft aangevraagd en geen aanvraag meer gaat indienen, kunt u tot 1 juli 2021 uw aanvragen beheren. Als u deze na 1 juli 2021 wilt inzien, heeft u vanaf dan eH3 nodig. Indien u op dit moment in het bezit bent van een EH1 middel, betekent dit dat u het betrouwbaarheidsniveau moet ophogen naar EH3. Let op dat u tijdens de aanvraag ook de bijbehorende machtiging ‘RVO diensten op niveau eH3′ aanvraagt. 

  • Ik heb nog geen eHerkenningsmiddel

Om een subsidieaanvraag in te kunnen dienen, heeft u een eHerkenningsmiddel met betrouwbaarheidsniveau 3 nodig met de machtiging ‘RVO diensten op niveau eH3′

Voor meer informatie over het aanvraagproces, verwijzen wij u naar onze support pagina.

  • Ik heb een intermediair die voor mij de aanvraag doet

Maakt u gebruik van een intermediair om de aanvraag in te dienen? Dan heeft deze hier een machtiging voor nodig.  Informeer bij uw intermediair of deze een eH3 middel hebben en de hierbij behorende ketenmachtigingen. 

Wij begrijpen dat u niet zit te wachten op dubbele kosten. Hierdoor heeft u in sommige gevallen recht op restitutie van uw EH1 middel waardoor u niet dubbel betaald. 

Vragen over het aanvragen van uw eHerkenningsmiddel? Neem contact op met onze klantenservice of bekijk de veelgestelde vragen.

Ook interessant

Mijn Kadaster stapt over op eHerkenning: Wat betekent dit voor u?

Mijn Kadaster stapt over op eHerkenning: Wat betekent dit voor u?

Mijn Kadaster stapt over op eHerkenning: Wat betekent dit voor u? Per 1 juli gaat Mijn Kadaster over op eHerkenning als inlogmethode. Dit is een belangrijke wijziging voor iedereen die de online diensten van het Kadaster gebruikt. We leggen hier kort uit wat u moet...

UWV Mijn Gegevensdiensten vanaf 14 juni 2024 alleen nog EH4

UWV Mijn Gegevensdiensten vanaf 14 juni 2024 alleen nog EH4

eHerkenning biedt toegang tot ‘Mijn Gegevensdiensten’ van UWV op niveau EH4 Het UWV portaal “Mijn Gegevensdiensten” zal vanaf 14 juni 2024 alleen nog maar toegankelijk zijn met een eHerkenningsmiddel op niveau 4 (EH4). Dit besluit is gemaakt op basis van toetsing...