19-03-2020

COVID-19: Wat betekent dit voor de service van We-ID

Aanvragen tegemoetkoming met behulp van een eHerkenningsmiddel niveau EH1

Door de uitbraak van het coronavirus leven we in een uitdagende tijd. Het raakt ons allemaal. Dat brengt onzekerheden met zich mee. Meer dan ooit is het belangrijk om digitaal verbonden te zijn. De afgelopen week heeft het kabinet aanvullende maatregelen genomen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. We-ID houdt de ontwikkelingen rondom het coronavirus nauwlettend in de gaten en volgt hierbij de richtlijnen van de Rijksoverheid en het RIVM.

Maatregelen

We-ID heeft maatregelen genomen. Hierbij zijn zowel de richtlijnen van de Rijksoverheid en RIVM als de continuïteit van onze dienstverlening de belangrijkste uitgangspunten. Daarnaast zijn preventieve maatregelen getroffen bij het uitvoeren van de face to face controles voor EH3.

  • Medewerkers van de klantenservice en andere afdelingen van We-ID werken waar mogelijk zoveel mogelijk vanuit huis
  • Fysieke afspraken worden in overleg verplaatst of vinden op afstand plaats. Een uitzondering hierop vormen de face to face controles voor EH3.
  • We-ID beschikt over voldoende capaciteiten om onze klantenservice werknemers vanuit huis te laten werken. Er zal dan ook niet veranderen i.v.m. met de bereikbaarheid van de klantenservice. Wij zijn nog steeds geopend op de reguliere tijden.

Preventieve maatregelen

De onderstaande maatregelen zijn al in werking gesteld:

  • Medewerkers zijn expliciet geïnstrueerd om geen hand te geven.
  • Medewerkers mogen de afhandeling ‘aan de deur’ verrichten als dat hun voorkeur heeft.
  • Dit kan bijvoorbeeld afhankelijk zijn van het aantal mensen dat op dat moment binnen in het huis is en de inschatting of er voldoende ruimte is om afstand van elkaar te houden.
  • Medewerkers mogen de handtekening voor ontvangst namens de klant zetten.
  • Onze medewerker zal hiervoor de volgende tekst gebruiken: COVID19 en de naam van de medewerker.
  • Tablets en touchpennen worden door de medewerker schoongemaakt met een wegwerpschoonmaakdoek.

We-ID beschikt over voldoende faciliteiten om de medewerkers van onze klantenservice veilig vanuit huis te laten werken. Onze klantenservice is geopend op de reguliere tijden (maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 16:30 uur).

Daarnaast heeft het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties onze dienstverlening als onmisbaar voor vitale digitale processen aangemerkt. Dit betekent dat kinderen van onze medewerkers in aanmerking komen voor kinderopvang om optimale bereikbaarheid te kunnen garanderen.

Onze dienstverlening is onveranderd

Wij zorgen ervoor dat wij u van dienst kunnen blijven, of het nu gaat om het leveren van nieuwe eHerkenningsmiddelen of het beantwoorden van uw vraag.

Vragen over het aanvragen van uw eHerkenningsmiddel? Neem contact op met onze klantenservice of bekijk de veelgestelde vragen.

Ook interessant

Inloggen als fiscale dienstverleners zonder KVK-nummer


Inloggen als fiscale dienstverleners zonder KVK-nummer


Bij een fusie, overname of verandering in de rechtsvorm van uw organisatie kan een nieuw KvK-nummer worden toegekend. Dit heeft implicaties voor uw eHerkenningsmiddelen en de ketenmachtigingen van uw relaties. Fiscale dienstverleners Fiscale dienstverleners zijn...