eHerkenning voor een vereniging
eHerkenning voor verenigingen
eHerkenning voor verenigingen
Verenigingen regelen steeds meer zaken online. Voor de hardwerkende vrijwilligers wordt het daardoor een steeds grotere uitdaging om de verschillende gebruikersnamen en wachtwoorden te onthouden. Met eHerkenning hebben verenigingen één digitale sleutel die toegang biedt tot de online diensten van ruim 500 verschillende overheidsinstanties en particuliere dienstverleners.
Een horecavergunning, subsidie of een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) voor trainers aanvragen? Dat kan alleen met eHerkenning. Voor bijvoorbeeld een VOG-aanvraag volstaat eHerkenning op betrouwbaarheidsniveau 2+ (EH2+).
Toch adviseren wij u om direct eHerkenning op niveau 3 (EH3) aan te vragen. Zeker als u eHerkenning voor meer diensten wilt gaan gebruiken. Steeds meer dienstverleners vereisen een middel op dit niveau, bijvoorbeeld voor subsidieaanvragen. eHerkenning niveau 3 wordt de standaard en u kunt daarmee ook altijd inloggen op diensten met een lager niveau.
Hoe vraag ik als vereniging eHerkenning aan?
De aanvraag van eHerkenning hetzelfde als de reguliere aanvraag, u heeft hiervoor het KvK-nummer nodig. Met spoed een EH3-middel? Daarvoor bieden wij een spoedprocedure. Bel hiervoor met onze klantenservice (085-0239330) of bekijk onze spoedprocedure pagina.
Levert u het identiteitsbewijs of het rijbewijs aan, houd u er dan rekening mee dat u een kopie van de voor- én achterkant meestuurt. Hierop staat namelijk het burgerservicenummer. Bij een paspoort is de voorkant voldoende. Bekijk hier hoe u het identiteitsbewijs op een veilige en correcte manier kunt aanleveren.